This is my blog. Though I am lost, but my legacy remains. And I love Mona.

This is my blog. Though I am lost, but my legacy remains. And I love Mona.
My name is Adif and I am handsome.

02 August 2011

Fanas lahh rasa macam di fadang fasirr.....

Salam .
Panas bena ari tok tek. Masya Allah, panas ya sampei kerin rasa anak tekak.
Macam ne ajak la hidup org miskin yang nang susah nak minum air ais ka, air sejok ka. 
Selamak nya sik minum air sejok. Ya lah antara peringatan bulan Ramadhan tok.
Setiap kali kita rasa lapar,, ingatlah orang miskin. Mun haus ya, ingat la orang yang susah.
Mun ada extra duit ya, sedekah lah okay. Peringatan kepada dirik sendirik.

So, dalam panas terit ya tek, pegi la antar selipar yg bisak ke tukang kasut. Sejam baruk siap kata nya.
Okay la. Ku pegi la settle kan benda lain, sikkan nak tunggu sia. Lepas ya, pegi la ke kedei bunga orang kawin ya, bukan beli barang2 kawin okay.... no no no... not yet la. Beli la button baju, benang and manit kei jait di baju mama saya. 
Saya sik la pandei jait manit, setakat cincai-cincai ya... boleh laaa.. Kacak la juak. Muji kedirik.ceh. muka diat.


Lepas ya, pegi la ke Giant. Semua tok di Melawati, orang nunggah Giant ya Giant Taman Permata, ku nunggah GIANT jak. ahahhaha... Tup Tap Tup tap  ngerepak kedirik la meli barang. Sejak ku kedirik tok, nang selalu la kelaka kedirik. Patut orang bujang sik maok nanggar ku, saal empuan tok.
Nampak sik dalam resit- BUDU CAP KETEREH --- ini bukan untuk saya tapi untuk mak saya. Saya sik pandei la makan budu, tapi saya raja tempoyak.ahhahahha

Lepas abis membuang duit di Giant, saya pegi ambik selipar tadi, murah jak di jahit- RM 4.00 sahaja okay. Saya pun meredah terit matahari balit ke keta, drive balit ke umah, dapat sms dri kedai kad, inform yang business kad ariya dah siap. 
Bukan kad kawin ok. Belum lagi. no no no....hehehhehhe

Kacak kad saya. Saya sangat berpuas hati. Then, saya balik la ke rumah.
Haus. Masya Allah, baru pukul 1.30pm. 
Ya Allah, kuatkan lah iman ku, berilah kesabaran menhadapi hari tok.
Fanas laa..fanas... 

Sekian laporan 360 hari ni. Hehehhe... 
Love,
mOna

No comments:

Twitter Bird Gadget